سفینه آزادی

تمسک به قرآن و اهل بیت علیهم السلام سبب نجات است.

سفینه آزادی

تمسک به قرآن و اهل بیت علیهم السلام سبب نجات است.

وبلاگی مذهبی: معارف احکام اخلاق سیاست

آخرین مطالب

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

هر کار یا صفت خوبی ممکن است به آفتی دچار شود همان طور که گیاهان و میوه ها نیز ممکن است آفت بگیرند. در دعای شریف مکارم الاخلاق امام سجاد علیه السلام برخی افات خوبیها ذکر شده است:

آفت عزت کبر

آفت عبادت عُجب

آفت کمک به مردم منت گذاشتن

آفت اخلاق خوب فخرفروشی

محمد اکبری
۳۰ تیر ۹۸ ، ۱۷:۳۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
هر یک از ما انسانها تاریخ تولدی داریم. خیلی ها این روز را جشن می گیرند و هدیه دریافت می کنند.اما بحث ما جشن تولد نیست. موضوع ما تفکر و استدلال درباره خدا بر اساس یادآوری روز تولد است.
مفهوم روز تولد این است که قبل از این روز ما نبوده ایم.از این تاریخ بوده که ما با این شکل و قیافه و بدن وارد این جهان شده ایم.چه کسی به من با این شکل وبدن و قیافه هستی بخشید و به این جهان وارد کرد؟
چه کسی مرا به این شکل آفرید؟
همین طوری و بدون خالق و آفریدگار!!! این احمقانه‌ترین پاسخ است. برای یک خط و نوشته روی دفتر دنبال نویسنده میگردیم، برای یک نقاشی غیر زیبا و ابتدایی دنبال نقاش هستیم اما برای این بدن مرکب از میلیاردها سلول و دارای اعضاء و دستگاههای شگفت‌انگیز و..دنبال خالق و آفرننده نباشیم!!!
پس بدون شک ما خالق داریم.
اما خالق ما کیست؟
آیا خودمان، خالق خودمان هستیم؟ هرگز . این مطلب خیلی روشن است. چون خود ما قبل از تولدمان نبودیم که بخواهیم خودمان را خلق کنیم.
آیا پدر ومادرمان خالق ما هستند؟ هرگز . چون:
۱.خود آنها نیز مثل ما انسان هستند ودارای تاریخ تولد و قبل از آن نبوده اند.
۲. اگر آنها خالق هستند، بابد بدانند این بچه ای که خلق میکنند چه شکلی است؟ پسر است یا دختر؟اعضای بدنش به چه نحو است؟
۳. اگر آنها خالق هستند، باید همه بچه ها سالم وکامل و زیبا باشند. چون هیچ پدر و مادری دوست ندارد بچه ناقص یا زشت و دارای عیب داشته باشد.
پس من خالقی دارم دانا و توانا که نه خودم هستم ونه پدر ومادرم  ونه کسی مثل خودم.
این استدلال برگرفته از آیه ۳۵ طور است:

أَمْ خُلِقُوا مِنْ غَیْرِ شَیْءٍ أَمْ هُمُ الْخَالِقُونَ

آیا از هیچ خلق شده‌اند؟ یا آنکه خودشان خالق [خود] هستند؟

محمد اکبری
۱۰ تیر ۹۸ ، ۱۸:۳۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

رفتارهای عزتمندانه مقام معظم رهبری از کجا ناشی میشود؟

ایشان طبق منطق قرآنی باور دارند که عزت از آن خدا و رسول و مومنان است نه از سران دولت‌های کفر و استکبار آمریکا و اروپا. بر این اساس خود را در مقابل سران کفر کوچک نمی کنند بلکه با عزت نفس تمام رفتار می کنند.

یَقُولُونَ لَئِنْ رَجَعْنَا إِلَى الْمَدِینَةِ لَیُخْرِجَنَّ الْأَعَزُّ مِنْهَا الْأَذَلَّ ۚ وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِینَ وَلَٰکِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَا یَعْلَمُونَ


مى‌گویند: چون به مدینه بازگردیم، صاحبان عزت، ذلیلان را از آنجا بیرون خواهند کرد. عزت از آنِ خدا و پیامبرش و مؤمنان است. ولى منافقان نمى‌دانند.

محمد اکبری
۰۶ تیر ۹۸ ، ۲۰:۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر